کد خبر: ۲۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ 03 March 2015

تعهدهای برنامه چهارم توسعه  برای احیای بافت‌های فرسوده محقق نشده است

سازه نیوز: رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خوزستان در این همایش  گفت : ۱۳ درصد از بافت‌های فرسوده کشور در استان خوزستان قرار دارد و قرار بود که در برنامه چهارم توسعه سالانه ۱۰ درصد این بافت‌های فرسوده احیا شود .

 فرشید پورحاجت اظهار داشت : الآن برنامه پنجم توسعه کشوراست ولی نه تنها بافت‌های فرسوده احیا نشده بلکه به میزان آن افزوده شده است .


پورحاجت تصریح کرد : یک چهارم مردم اهواز در سکونت‌گاه‌های ناامن فرسوده زندگی می‌کنند و نباید با زندگی این مردم بازی کرد و آن‌ها را در بلاتکلیفی قرارداد .


این مقام مسئول گفت : در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی هم بنا به دلایلی متأسفانه بخش خصوصی نتوانسته خوب عمل کند و خوزستان با شعار آباد نمی‌شود .


وی با اشاره به همکاری اداره کل مسکن  و شهرسازی خوزستان و شهرداری اهواز اظهار داشت : طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شده یک منطقه بصورت پایلوتی در اهواز انتخاب شود تا انبوه‌سازان بافت‌های فرسوده آن را احیا کنند که امیدواریم بتوانیم در این امر موفق عمل کنیم .


شهردار اهواز نیز در این همایش گفت : نگاه ما به انبوه‌سازان مسکن به عنوان یک سرمایه‌گذار و خدمت گذار است و دوست داریم که سال آینده در بحث بافت‌های فرسوده موفق شده و حرفی برای گفتن داشته باشیم .